Chevrolet Caprice Classic 4-door Stationwagon '94
Medlem: 017. Iben Charlotte Strehle Pedersen.
|
|
|
|
|
|
Generelt:
Modellen blev introduceret i 1991, hvor den erstattede den hidtidige fra 1977. Den havde et mere aerodynamisk design, men mange komponenter, bl.a. chassis og mekaniske dele, blev genbrugt.
I 1991 blev den Motortrends "Car of the Year" - en titel som også modellen fik i 1977. Sedan modellen fik et mindre re-design i 1993, hvor man fjernede skørterne over baghjulene, mens stationwagon'en kørte videre med disse indtil produktionens ophør. Karosseriudformning var et resultat af Fords succes med Taurus, og GM håbede på at "hoppe med" på denne trend og genindtage toppen som Amerikas favoritbil. Bilen deler motor med Chevrolet Impala SS, men adskiller sig bl.a. med de digitale instrumenter. Den kunne erhverves med en special 9C1 Police Package, og var tidens hurtigste og mest populære politibil. Desværre blev modellen ikke velmodtaget af kritikkerne, og i dele af pressen blev den omtalt som "den strandede hval" eller det "omvendte badekar". I mere populære kredse var den dog omtalt som "Farmors Hotrod". Dette sammenholdt med et salgspres fra den mindre Lumina og GMs dårlige økonomi, gjorde at produktionen ophørte i 1996. |
|
Model:
Caprice Classic 4-door Stationwagon Motor: Type: V8 - small block (LT1) CUI (cc): 350 (5.735) HP: 265 @ 5000 RPM Torque lb-ft (Nm): 330 (447) @ 3200 RPM Gearkasse: 4-speed Automatic (4L60-E) Hjul: Kraftoverførsel: Baghjul Yderligere information: |
